пресса

события

фотогалерея

российские новости

зарубежные новости

библиотека

рассылка новостей

обратная связь

archi.ru
События События Пресса Пресса Пресса
 

Киоск на берегу озера Мичиган

конкурс международный открытый
  dead-line регистрации: 23.03.2015
  dead-line подачи проектов: 23.03.2015
  тема: Архитектура
  страна: США
  город: Чикаго
  открыт для: архитекторов, дизайнеров, индивидуальных участников и команд
  регистрационный взнос: да
  сумма: $35
  награда: команда победителя получит $10 000 в качестве приза и $75 000 на реализацию проекта
  жюри: David Adjaye
Jeanne Gang
Joseph Grima
Sarah Herda
Sharon Johnston
Michael O’Brien
Rob Rejman
  организатор: The Chicago Architecture Biennial
Chicago Park District
City of Chicago
  контакты: [email protected]
  ссылки: Официальный сайт конкурса
  Chicago Architecture Biennial Lakefront Kiosk Competition
  От конкурсантов требуется разработать дизайн киоска, который будет установлен на берегу озера Мичиган в Чикаго. Сейчас на берегу озера уже расположено около 40 мини-киосков, которые в летнее время предлагают прогуливающимся по набережной туристам и жителям города еду, напитки и прокат различного оборудования. Участникам нужно подумать, как киоск будет взаимодействовать со средой, каким образом можно обеспечить его работу круглый год и как он сможет подстраиваться под различные функциональные программы и сезонные изменения.

Сначала проекты победителя и еще трех финалистов будут реализованы и представлены на архитектурной биеннале в Чикаго (октябрь 2015 – январь 2016), а затем весной 2016 года займут свое место на берегу озера.
  пресса-статьи:
  Чикаго хочет повторить успех Венецианской архитектурной биеннале, 26.06.2014
 
связанные события:
  03.10.2015 - 03.01.2016
выставка

Чикагская архитектурная биеннале 2015
пресс-релиз:
While Chicago is known for its towering skyscrapers and its expansive urban grid, the competition identifies the lakefront as a new realm of architectural imagination that operates on the scenic threshold of the city and at a more intimate scale. Though the winning kiosk will be a small structure—a work of micro-architecture—it will reinforce the city’s broader commitment to forward-thinking design. The competition is a challenge to demonstrate how small-scale architectural design can transform public space.

The kiosk must fulfill the requirements of a distinctive three-part program, which entails different contexts as well as seasonal shifts.

Part 1
The kiosk will have a commercial function on the lakefront during the summer (May-August). Its design must flexibly accommodate a changing roster of vendors, which may vary from year to year. In addition, the kiosk should be easily transportable for possible installation at different locations. After the jury has selected the winner of the competition, the Chicago Park District will determine a vendor and its location on the lakefront.

Part 2
An an iconic work of architecture that will attract visitors and enliven the lakefront year-round—including the off-season months (September- April), when its retail services will be suspended.

Part 3
Prior to its installation on the lakefront, the kiosk will be exhibited in Millennium Park as part of the Chicago Architecture Biennial. Applicants should identify a compelling cultural program for the kiosk while it is on display in Millennium Park. The proposed program should engage a diverse audience, including the general public and visitors to the Chicago Architecture Biennial. Examples of possible programs include: performances, film projections, visual art displays, a community center, etc.

During the juried applicant review process, the Chicago Park District and the Chicago Architecture Biennial will determine the final location for the kiosk along the lakefront. The winning design team will work with a local architect, who will facilitate and oversee construction.


Рейтинг@Mail.ru

Copyright archi.ru

Правила использования материалов Архи.ру
Правовая информация
архи.ру®, archi.ru® зарегистрированные торговые марки