Соискателям премии предлагается представить свои работы в области дизайна, уже доступные на рынке, а также реализованные архитектурные проекты. Премия охватывает различные категории, включая архитектуру, транспорт и моду. Продукты оцениваются соответственно их инновационности, экологичности и рыночному потенциалу. В случае победы участники могут рассчитывать на продвижение и поддержку в дальнейшем развитии их идей.
Работы, которые еще не вышли на рынок, могут претендовать на премию Green Concept Award.
The Award reaches 7 million people worldwide every year. Under the motto "Green Olympics", companies and start-ups from all over the world are invited to register their sustainable products and services for the competition. Training camps, qualification rounds and networking events accompany the process until the showdown in Berlin.
The international Green Product Awards have been presented annually since 2013 and, depending on their quality, participants benefit from numerous advantages such as project feedback, seals and visibility.
Interested parties whose concepts are not yet on the market can apply for the Green Concept Award.
The organising committee and contact point for the awards is the Green Future Club. The Club offers official members a platform for active learning and networking.