rasshirenie-muzeya-novechento

пресса

события

фотогалерея

российские новости

зарубежные новости

библиотека

рассылка новостей

обратная связь

archi.ru
События События Пресса Пресса Пресса
 

Расширение музея Новеченто

конкурс международный открытый
  dead-line регистрации: 22.02.2021
  dead-line подачи проектов: 22.02.2021
  тема: Архитектура
  страна: Италия
  город: Милан
  открыт для: междисциплинарных команд
  регистрационный взнос: нет
  награда: €60 000
  организатор: Municipality of Milan
  ссылки: Официальный сайт конкурса
  NOVECENTOPIÙCENTO Competition
  Музей современного искусства Новеченто открылся в Милане десять лет назад. Сейчас в экспозиции – около четырехсот произведений. Порядка шести тысяч – в хранилищах. Расширение позволит открыть для демонстрации еще сто экспонатов. Также одна из целей обновления – сделать музейный комплекс, расположенный сегодня разрозненно в нескольких исторических зданиях, цельным и завершенным.
 


Источник: novecentopiucento.concorrimi.it
пресс-релиз:
Ten years after inauguration of the Museo del Novecento, the Municipality of Milan is launching “Novecentopiùcento”,  an  international  design  competition  for  the  extension  of  the  museum  that is currently housed inside the Arengario in Piazza del Duomo - specifically in the east tower and in the so-called Manica Lunga - and in the rooms on the second floor of Palazzo Reale.

Over recent years, partly as result of the extraordinary combination of art and architecture most clearly  represented  by  the  spiral  ramp  and  by  the  room  housing  the  Neon  artwork  by  Lucio  Fontana, both designed by Italo Rota & Partners, the museum has become one of the symbolic locations  of  Milan.    Born  with  the  aim  of  spreading  the  knowledge  of  twentieth  century  art,    today the museum displays almost four hundred works, with a further six thousand in storage, presenting  to  the  public  collections  that  the  city  has  inherited  and  acquired  over  time.  The  intention is to bolster the idea of a living museum in a process of continual transformation, the culmination of which is the extension, subject of this competition.   

“Novecentopiùcento”  means  exhibiting  a  further  100  works  to  the  public,  completing  the  chronological and thematic narrative of the 100 years of the twentieth century and shifting the focus  to  the  start  of  the  twenty-first  century.  “Novecentopiùcento”  also  means  implementing  services  according  to  a  new  idea  of  museum  that,  together  with  the  typical  and  established  functions  of  conservation  and  display  of  the  heritage,  aims  to  enrich  its  cultural  offer  and  to  engage the community.

From an architectural and urban standpoint, the main purpose of the intervention is to convert into a museum space the building called in this document “Second Arengario”, which currently houses municipal offices, differentiating it from the “First Arengario” which houses the current Museo del Novecento.

The  aim  is  to  improve  the  entire  Arengario,  which  was  designed  in  the  1930s  by  Griffini,  Magistretti, Muzio and Portaluppi as the monumental entrance to Piazza del Duomo, mirroring the arch of the Galleria Vittorio Emanuele II. The square will thus regain a sense of completeness and balance.

It will also fortify the image of the Museo del Novecento as an active cultural space and a symbol of modernity and change, the symbol of a city that never sleeps and that recognises innovation as central and offers plenty of space for contemporary art and culture. 

For all these reasons, it has been concluded that the design of the new museum should be the result of a competition that focuses on enhancing and consolidating its role as an international exhibition space, while simultaneously confirming the role of Milan as a centre of attraction for the best Italian and foreign minds in the construction of the city’s future.


Рейтинг@Mail.ru
Copyright archi.ru

Правила использования материалов Архи.ру
Правовая информация
архи.ру®, archi.ru® зарегистрированные торговые марки