пресса

события

фотогалерея

российские новости

зарубежные новости

библиотека

рассылка новостей

обратная связь

archi.ru
События События Пресса Пресса Пресса
 

Коллективное жилье для миллениалов

конкурс международный открытый
  dead-line регистрации: 05.05.2019
  dead-line подачи проектов: 05.05.2019
  тема: Архитектура
  страна: Международная
  открыт для: профессионалов и студентов
  регистрационный взнос: да
  сумма: от $20 до $60
  награда: I место - 50 000 рупий; II место - 25 000 рупий; III место - 10 000 рупий
  организатор:
SqrFactor
  ссылки: Официальный сайт конкурса
  Plug & Play Living Competition
  На конкурс принимаются идеи по созданию коллективного жилья, соответствующего потребностям поколения миллениалов. Сегодня молодежь с легкостью меняет место проживания в поисках новой работы или новых впечатлений, поэтому арендное жилье для миллениалов должно быть недорогим, но при этом отвечать современным запросам, предлагать возможности и для общения, и для уединения, создавать ощущение уютного комфортного дома.
 
пресс-релиз:
The biggest driving force behind the rising popularity of co-living spaces are the young renters moving to new cities for job prospects who are looking to meet and connect with new people.

Experiences are replacing ownership of assets for the millennials and travel is an important part of their life – be it work related or leisure oriented.

For the millennial population, job mobility is the primary priority and home ownership is secondary. Unlike Gen X, homes are not the same emotional investments as they used to be. Rather, homes are viewed as a consumption product which suits housing requirements in a particular phase of life.

Co-living usually operate on a plug-and-play model that saves tenants the hassle of dealing with everyday household chores and also from the burden of paying frequent utility bills; giving them a lifestyle which is comfortable and with no strings attached.

Can you design a co-living space in such a way that it benefits both –people living in it and the startups running it?
  • A home away from home – How can a person’s private space or community space make them feel at home?
  • Open yet private – The millennial generation is open to new social interactions yet mostly looking for their own “me” time. Feel the complexity of this dual nature and provide solutions.
  • Optimum space utilization – Can you offer the best design facilities within the least possible area? Utilize the space in best way to accommodate maximum people in the building.
  • Affordability – Needless to say, the rooms per person should be budget friendly. A lot of you who are living in cities far from your homes would surely understand this.


Рейтинг@Mail.ru

Copyright archi.ru

Правила использования материалов Архи.ру
Правовая информация
архи.ру®, archi.ru® зарегистрированные торговые марки