пресса

события

фотогалерея

российские новости

зарубежные новости

библиотека

рассылка новостей

обратная связь

archi.ru
События События Пресса Пресса Пресса
 

Реконструкция выставочного комплекса в Генуе

конкурс международный открытый
  dead-line регистрации: 15.12.2016
  dead-line подачи проектов: 15.12.2016
  тема: Урбанистика
  страна: Италия
  город: Генуя
  открыт для: профессиональных архитекторов и архитектурных бюро
  регистрационный взнос: нет
  награда: I место - €75 000; II место - €15 000; III место - €15 000; IV место - €15 000
  организатор: City of Genoa
  ссылки: Официальный сайт конкурса
  Genoa Blueprint Competition
  Участникам конкурса предстоит разработать проекты по реконструкции бывшего выставочного комплекса в Генуе в соответствии с планом развития города под названием Blueprint, предложенным Ренцо Пьяно. Здесь должны появиться современные общественные пространства, которые не только повысят качество жизни горожан, но и разнообразят городской контекст. Задача – заполнить пустое, неиспользуемое пространство и подарить жителям Генуи место для общения, отдыха, культурного обогащения.
 
пресс-релиз:
Blueprint is the title of the vision for the city given by Renzo Piano Building Workshop as a free contribution to the future port, industrial, planning and social development of Genoa. The competition, based on this vision of city development, seeks to be the instrument to deal with the issue of the urban voids. It also seeks to recover the area of the former Genoa International Trade Fair, by analogy with the experiments and plans of this kind being produced nationally and internationally, so translating this issue into a concrete project of high quality.

The objective is therefore to redevelop the former Trade Fair site through urban reclamation operations. The Italian term for this operation means “darning” (rammendi), which recalls the old practice of carefully mending and patching: a practice that must be reflected today in the desire to reconstruct the urban fabric by filling the voids in it.

The urban void of the former Genoa Trade Fair is one of the most fragile parts of the city. The competition will design spaces capable of generating places that offer opportunities for people to get together, share values, and celebrate the rituals of what is significantly called “urbanity”.

In developing the project, it will be crucial to design public spaces and public uses that will enrich the context, giving it new meanings and sources of interest and attraction. It requires vibrant places, open and permeable, lived in and attuned to the city. They should markedly broaden the range of activities, with spaces always accessible, which offer facilities for gathering, exchanging ideas, and holding exhibitions, while promoting development and making improvements to the leisure, sport and cultural facilities.


Рейтинг@Mail.ru

Copyright archi.ru

Правила использования материалов Архи.ру
Правовая информация
архи.ру®, archi.ru® зарегистрированные торговые марки