пресса

события

фотогалерея

российские новости

зарубежные новости

библиотека

рассылка новостей

обратная связь

archi.ru
События События Пресса Пресса Пресса
 

Центр винной культуры

конкурс международный открытый
  dead-line регистрации: 30.06.2014
  dead-line подачи проектов: 07.07.2014
  дата объявления результатов: 04.08.2014
  тема: Архитектура
  страна: Италия
  город: Неграр
  открыт для: студентов и выпускников архитектурных вузов, практикующих архитекторов, дизайнеров, художников. В каждой команде должен быть хотя бы один участник в возрасте от 18 до 35 лет.
  регистрационный взнос: да
  сумма: €50; после 30.04.2014 - €75, после 01.06.2014 - €100
  награда: 1-я премия - €8000, 2-я премия - €4000, 3-я премия - €2000, две "золотые" поощрительные премии - по €500 каждая
  жюри: Nicola Scaranaro - FOSTER+PARTNERS
Alfonso Femia - 5+1 AA
Markus Scherer - MARKUS SCHERER ARCHITEKT
Fiorenzo Valbonesi - ASV3_Cesena
Antonio Ravalli - ANTONIO RAVALLI ARCHITETTI
  организатор: Винодельня Cantina Valpolicella Negrar и Young Architects Competitions
  ссылки: официальный сайт конкурса
  Wine culture centre
  Винодельческая компания Cantina Valpolicella Negrar (область Верона) была основана в 1933 в одном из самых плодородных винодельческих регионов мира. Под торговой маркой Domini Veneti® компания производит вина классических сортов Valpolicella, Recioto, Ripasso и Amarone.

Задание конкурса – проект реконструкции винодельни, пересматривающий ее основы как объекта производства и туризма. Винодельня нового типа должна быть катализатором культуры, туризма и исследований, соединять эстетику, удовольствие и технологию.

Новый комплекс должен включать в себя дегустационный центр, музей вина, отель, исследовательский центр для профессионалов, образовательный центр для школьников, пространства для лекций, пресс-конференций, кинопоказов и т.д.
 
пресс-релиз:
Mankind has developed through the centuries precious traditions and knowledge concerning the art of fermentation. The issue of fermenting grapes, malt, rice or barley has generated a quest for experience, knowledge, tradition, aesthetics, taste and pleasure.
 
Cantina Valpolicella Negrar (Verona) was funded in 1933 in one of the world's most prolific regions for viticulture. The winery, under the trademark Domini Veneti®, is located among the worldwide top labels, excelling in producing classical wines such as Valpolicella, Recioto, Ripasso and Amarone. What kind of architecture can be proposed in order to host and promote a culture related to one of the most ancient but most contemporary human activities?

This is the challenge YAC offers the designers, proposing to transform Valpolicella's old winery into an architectural manifesto - carrier of quality. A place for culture, training and tasting, a facility open to those novices or experts who will to approach one of the most fascinating human expressions: wine.

Cantina Valpolicella Negrar seeks a production facility proposal able to match up to the prestige of its brand. However, the present competition aims to transcend the mere quest for a catchy / fancy architecture.
The whole purpose is to rethink the concept of "winery" under a contemporary perspective, transforming the winery from being a simple storehouse / production facility to be a catalyst for culture, tourism and research. Wine production has not to be compromised in this process; on the contrary it has to become the pivotal feature to frame within the architectural design. Such proposal shall comprehend a wide range of activities - enduring / temporary, intellectual / recreational – well connectable with winerelated activities. The purpose is to define an architectural manifesto for wine culture - a culture that mixes technique, pleasure and aesthetics.

This architecture might host seductive spaces for wine tasting experiences / lectures / media showing / media listening / a museum for local wine activities / a hospitality resort / a research centre for professionals / an educational centre for schools. Designers are free to combine / integrate / weigh / place each destination in the way they prefer; this part of decisionmaking is a very part of the competition.


Рейтинг@Mail.ru

Copyright archi.ru

Правила использования материалов Архи.ру
Правовая информация
архи.ру®, archi.ru® зарегистрированные торговые марки